Publikace Klíč k zamčeným dveřím přední izraelské odbornice na SPU, Amely Einat obsahuje dvě z celkem šesti studií na téma kauzality dyslexie u dospělých – Překonávání překážek dyslexie, jejímž cílem bylo rozluštit kauzální vzorec emocionálního bloku u izraelských univerzitních studentů trpících SPU nebo ADHD, který byl příčinou jejich neúspěchu v studijních činnostech, v kontrastu se surovou sondou do (ne)zvládání role učitele v konfrontaci s žáky s SPU na teoretické, praktické i osobně-emocionální úrovni Vlastní odraz učitele v zrcadle dyslexie, která ukázala vážné emocionální reakce srovnatelné s reakcemi samotných lidí s SPU nebo ADHD. Studie obsahují výběr z osmdesáti rozhovorů se studenty a osmdesáti rozhovorů s učiteli působících na všech úrovních vzdělávání, které jsou následně podrobeny analýze a dány do souvislosti s konkrétními metodami posilujícími u studentů schopnost zvládat specifické kognitivní a emocionální úkoly, kterým vlivem dyslexie čelí.
Analýza rozhovorů, a z nich vyvozených lingvistických příčin, stála za vznikem nového rehabilitačního přístupu, který byl implementován do metod akademických podpůrných center v Izraeli. Závěry tohoto výzkumu rovněž vedly k vážné diskusi o přípravě učitelů a jejich podpoře v praxi, a k přehodnocení stávajících postupů.
Z anglického originálu Key to a Locked Door – Volume 1 přeložila Mgr. Maud Kotasová.
Knihu vydala PPP Brno v rámci projektu LITERACY, on-line portálu pro e-learning a sociální začleňování lidí s dyslexií, za finanční podpory Evropské Unie v rámci ICT programů 7. RP pro RTD – grantová dohoda projektu LITERACY ICT-2011.5.5 (288596) ve spolupráci s nakladatelstvím Tobiáš.
Výtisk je poskytován zdarma za manipulační poplatek.